Lempitrendini 2017

Nyt tuntuu vähän siltä, että huvittaa kirjoittaa jotain kevyempää välillä. 2017 vuosi on tuonut tullessaan ainakin minulle ihan huikean siistin uuden elämän ja ympäristön ja paljon uusia jännittäviä asioita. Uudet ja jännittävät on tämän vuoden trenditkin eri alueilla. Usein kun puhutaan trendeistä, ihmisille tulee ensimmäisenä mieleen muoti, mutta tarkoittaahan trendi muutakin.

En yleensä ole kovin trendikäs ihminen muodin saralla, mutta kyllä minäkin joskus haistan uuden trendin ja jonkin asian suosion nousun.

Lempitrendini markkinoinnissa 2017 ovat:

1. Asiakaskokemukseen keskittyminen

Asiakaspalvelu on aina ollut lähellä sydäntäni. Parasta on saada asiakkaalle hymy huulille asioinnin aikana ja jälkeen. Asiakaskokemus alkaa nostaa enemmän ja enemmän päätään tässä kilpaillussa globaalissa maailmassa.

2. Video

Video yleistyy jatkuvasti enemmän ja enemmän. Liikkuva kuva on erinomainen tapa tehdä yrityksestä helpommin lähestyttävä, etenkin jos videolla esiintyy omilla kasvoillaan. Jokaisen pienyrittäjän kannattaisi panostaa tänävuonna esittelyvideoon ja lisätä se ensimmäiseksi tai toiseksi asiaksi sivuilleen.

3. Analytiikka

Kolme sanaa: ROI, ROI, ROI eli Return of investment. Markkinoinnin analytiikka ei ole koskaan ollut näin helppoa ja vaivatonta. Hyödynnä ilmaiset Googlen työkalut jotta saat enemmän irti markkinoinnistasi.

4. Chatti Nettikaupoissa

Asiakkaana en ole koskaan ollut tyytyväisempi kuin nykyään, kun useilla lempisivuillani on asiakaspalveluchat. Olen surkea asiakaspalveluun soittaja ja vihaan hoitaa asioitani puhelimitse aukioloaikojen sisällä, haluan päästä kysymään asioita heti mielummin kuin odottaa jonossa puhelin korvalla. Vaatekaupat ja elektroniikkaliikeet hyödyntävät vieraan chatin erinomaisesti ja suurimpaan osaan tavaraliikkeitä tällainen chat sopii, mutta muista, jos liikkeesi erikoistuu, pitää asiakaspalvelusikin erikoistua, eli panosta ammattitaitoiseen ja tuotekoulutettuun asiakaspalveluun.

5. Piilotarjonta

Tiesitkö että luksusautoon saa tilattua vaikka kokonaisen takakonttivarustelun koiralle? Tai että luksushotelleissa sviitin vieras saattaa saada kokonaisen setin luksusshampoota ja suihkugeeliä? miten sinä voisit hyödyntää muita aloja tuotteesi kanssa ja löytää piilotarjontasi kanavan?

6. Suomen suosio maailmalla

Suomi on löydetty, mainittu, pidetty ja haluttu. Nyt on paras aika koskaan kansainvälistyä.





Kommentit

Suositut tekstit